Grove Scones med sesam-mjøl

Idag tidlig tok eg meg ekstra god tid før eg gjekk på skulen og leste.  Fant ut eg ville prøva å laga scones med sesam-mjølet eg fekk i posten tidligare i veka. Så godt det var med ferske scones til frokost og lunsj!

100 g sesam-mjøl 

 35 g fiberhusk 

 2 ts bakepulver  

♥ 1 ts salt 

 50 g linfrø eller sesamfrø

 litt smelta smør 

 150 g cottage cheese 

 2 egg 

 1-1,5 dl vatn

 

Bland alle ingrediensane sammen og legg ca like store deigklumpar på bakepapir. 

Steikes på 200 grafder i 20-25 minutt.

Oppskrift fra Funksjonellmat.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg