DIY: Hekla juletre

Her kjem enda eit lite julegavetips heilt p tampen. Desse ste hekla juletrea er kjappe lage, og tar seg veldig godt ut som julepynt, eller ka? 😊 

Oppskrifta er henta fra Heklefeen.dk, og eg har oversatt den til Norsk. 

e

Du treng: 

  • Bomullsgarn
  • Heklenl 2,5
  • Trespyd
  • Fyll
  • Valgfri pynt

Slik gjer du:

Fm fastmaske
Lm luftmaske
Km kjedemaske

Hekle 2 like stykker.

Vend kvar rekke med ei lm

1. spiss
1) 2 lm, 1 fm i frste lm
2) 3 fm i samme m
3) 2 fm i samme m, 1 fm, 2 fm i samme m (5)
4) k ei maske i kvar ende til du har 23 masker i rekka 
5) 5 km, 13 fm, vend lm

2. spiss
6) 2 fm i samme m, 11 fm, 2 fm i samme m (15)
7) k ei maske i kvar ende til du har 29 masker i rekka
8) 6 km, 17 fm, vend lm

3. spiss
9) 2 fm i samme m, 15 fm, 2 fm i samme m (19)
10) k ei maske i kvar ende til du har 35 masker i rekka
11) 7 km, 21 fm, vend lm

4. spiss
11) 2 fm i samme m, 19 fm, 2 fm i samme m (23)
12) k ei maske i kvar ende til du har 41 masker i rekka.
13) 8 km, 25 fm, vend lm

5.spiss
14) 2 fm i samme m, 23 fm, 2 fm i samme m (27)
15) k ei maske i kvar ende til du har 47 masker i rekka

Lag s mange spissar du nsker, eg syns 3 og 4 var fint p desse trea ilag.

Hekle deretter dei to trea sammen rundt kanten med fm. Stapp treet godt med fyll etterkvart s du hekler rundt. Du m nok og dra litt av vatten ut i spissane med heklenla, jobbe litt med treet. 

Stikk ein pinne opp i treet, og du kan sette treet i ei potte. Eg har valgt borre hull i ei treplate og sette pinnen i. D kan trea st fint p ein kommode eller i vinduskarmen av seg sjlv. 

Pynt treet slik du nsker. 

#hklefeensopskrift #hekle #diy #interir #hobby #hobbygruppa #diymagasinet #oppskrift #heimelaga #hjemmelaget #kreativ 

10 kommentarer

Oi , s ste og fine disse var :-D

S utrolig fine! Skulle virkelig nske jeg hadde lrt meg hekle, men det har jeg faktisk ikke gjort enda :O M derimot lre meg det innen neste jul, ser jeg.

Ha en super dag videre :)

h, de var kjempe fine!! :-D

Nmmen, s ste! :D Flink du er!

S utrolig fine de var :D

S utrolig fine de er :D

De var jo nydelige, men for meg som aldri har hekla noe s var det der mindre forstelig enn gresk! Haha..

Hei. S fine disse var :)

Hvilket garn har du brukt?

Lydia: Hei! Takk for det :) Har brukt vanlig bomullsgarn til pinne 3 ca. Akkurat p desse trea er det garn fra sstrene grene :)

Skriv en ny kommentar

INSTAGRAM - @ida.rossland