Heimelaga tacolefser

♥ 3 dl kveitemjøl (eg brukte grovt, men kan og bruka fint) 1 lita ts bakepulver ♥ 0,5 ts salt ♥ 1 ts olje ♥ 1 dl varmt vatn♥  

Bland sammen alt da tørra, deretter ha i olja og vatn. Kna det godt til det blir ein deig, tilsett meir mjøl om nødvendig. La det stå i 15 min før du deler deigen i fira deler og kjevler ut fira lefser. Steik dei i ei tørr steikepanna i ca 30-60 sekund. Husk at steikepanna må være tørr og uten noko olje!

Da gjekk overraskande bra å bretta dei sammen som tacolefse. Knakk litt nederst, men gjekk bra. Var egentlig ganske gode, sjøl om Vegard ikkje likte dei…(forventa)

9 kommentarer
    1. Hmm, har kjøpt grove lefser i det siste, men er nok mye billigere å lage de selv kan jeg tenke meg.
      Smakte de veldig forskjellig fra de grove du får kjøpt i butikken?

    2. Så gøy! 🙂 prøvde å lage det en gang, men det ble ganske katastrofalt 😛 de var egentlig ganske gode, men brannalarmen gikk og greier… 😛 Kjøpetacolefser er jo ikke akkurat så sunt, så pleier ikke å spise det. Tar heller et salatblad som lompe! 🙂

    3. frokenperle: har ikkje pleid å kjøpa grove i butikken, men sånn som eg huske da så trur eg ikkje da er så alt for stor forskjell:) dei er jo hardare då.

    4. Solveig Pedersen: haha, ja eg fekk beskjed om å opna eit vindu… Lurt, men føleneg ikkje blir så mett som om egbhar lompa:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg