Tips til studenten: husk det du leser

Kom over ein artikkel på nettet som er genial for oss studentar som slit med alt pensumet vi har. Eg sjølv er ikkje spesiellt god til å lese, og om eg les så kan du vere sikker på at eg ikkje huskar kva eg har lest 5 min etterpå.. 

Tomas Dalstrøm som er forfattar av boka “Best i text”, meiner at dagens multitaskingkultur er eit hinder når det gjeld å få informasjonen vi les “programmert” i minet. Vi gjer for mange ting på eing gang, og sjekker stadig sosiale medier, mail og sms, som igjen gjer at hjernen ikkje får nok ro til å fokusere på ei oppgåve. Dette kjenner eg meg veldig igjen i.. Tv’n står på og mobilen og ipaden ligg stadig ved sidan av meg. 

Tips for å huske det du les:

1. Begynn tidelig, det er bedte med ein time om dagen enn ti timar ein dag.. Det tar tid for hjernen å sette samen ny informasjon til eit mønster og til forståelse. Før det kreves refleksjon med pausar innimellom. Denne kan eg vere med på.. Eg er svært god på å nilese, og ikkje få med meg noko.

2. Bruk mobilen for å repetere. Skriv ned det du ønsker å huske, sett på alarmen – forsøk å huske- og sjekk fasit. Gjer det feks på bussen eller andre stader du har tid til overs. Det å bruke mobil som eit element til repitisjon blir for meg bare fiasko. Tenk på alle andre mulighetene ein har med ein telefon? Facebook, Instagram, Snapchat og Candy Crush? Nei, mobilen må vekk for min del..

3. Stol på hjernen din. Den arbeider heile tida utan at du er oppmerksom på det. Den kobler det du repeteret til den informasjonen du allerede har i langtidsminnet, sorterer og skaper ein ny forståelse og kunnskap om det. Merkar sjølv at når eg er inne i ein eksamensperiode, og etter, at eg tar meg sjølv i å bruke teorien i faga i dagliglivet. Eg sammenligner og sett ting inn i teoriar. Ubevisst har eg altså lært noko, Jippi!

4. Les i 50 minutters intervallar i fred og ro. Slå av mobilen og unngå å sjekke sosialemedier på pc eller padde. Til og med musikk som du likar forstyrrer læringa. Ta ein kort pause og start på igjen. Vil og legge til at det mest sansynlig er best å ikkje lese heime. Oersonlig så finne eg alltid andre ting eg “skal bare” gjere først.. Så plutselig er klokka 18 og dagen er over.


Kilder: allastudier.se

3 kommentarer
    1. Kjempe gode tips,kjenne meg igjen! Så burde vel blant annet være flinkere med å slå av telefon, tv osv. og heller dra på skolen å lese så slepper man de at man bare skal gjøre det og det før man setter seg ned og leser.. Men det er så kjipt å dra på skolen når man først ikke har skole :p

    2. Dette er bok egentlig de tipsene jeg burde fulgt her i frankrike – tror jeg må prøve meg på det resten av halvåret (i allefall i blant).
      Ønsker deg ei fin helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg